REGULAMIN APTEKI INTERNETOWEJ
Użytkownik ma prawo przed złożeniem Zamówienia do negocjacji warunków Umowy sprzedaży ze Sprzedającym. W przypadku zrezygnowania przez Użytkownika z możliwości zawarcia Umowy sprzedaży w drodze indywidualnych negocjacji, zastosowanie ma niniejszy Regulamin.
ROZDZIAŁ I - DEFINICJE:
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Sprzedający – Pani Michalina Sokołowska prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Apteka Bałtycka Michalina Sokołowska pod adresem: ul. Myśliwska 72, 80-283 Gdańsk, zgodnie z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej RP nadzorowanej przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii, REGON 222012072, NIP: 5871559670, email: kontakt@aptekabaltycka.pl, tel. kontaktowy: +48 789 955 244 (opłata za połączenie wg taryfy operatora, z którego usług korzysta Użytkownik Apteki internetowej); Sprzedający posiada zezwolenie Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Gdańsku nr WIF970/2016 z dnia 6 września 2016 roku na prowadzenie apteki ogólnodostępnej;
- Apteka internetowa – zespół stron internetowych pod adresem URL: https://lekizsieci.pl prowadzonych przez Sprzedającego w j. polskim, umożliwiający zawieranie Umów sprzedaży;
- Zamawiający – osoba fizyczna mająca ukończone 18. lat, która posiada zdolność do czynności prawnych (co obejmuje także osobę fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, w tym Konsumenta-Przedsiębiorcę), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca Zamówienia w ramach Apteki internetowej;
- Użytkownik – każda osoba korzystająca z Apteki internetowej;
- Produkt lub Produkty – produkty ziołowe, witaminy i minerały, suplementy diety, produkty lecznicze wydawane bez przepisu lekarza, o których mowa w Prawie farmaceutycznym oraz inne produkty oferowane przez Sprzedającego do sprzedaży detalicznej w Aptece internetowej;
- Strona Produktu – pojedyncza podstrona w Aptece internetowej, na której przedstawione są szczegółowe informacje na temat Produktu;
- Cena - cena brutto produktu umieszczona obok informacji o Produkcie, nie uwzględniająca jednak kosztów dostarczenia Produktu do Zamawiającego, a także innych ewentualnych dodatkowych kosztów, których poniesienie zaakceptował Zamawiający;
- Zamówienie – oświadczenie woli Zamawiającego złożone za pośrednictwem Apteki internetowej, wskazujące Produkt lub zestaw Produktów określonych do realizacji przez Zamawiającego, zgodnie z niniejszym Regulaminem;
- Dni robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego zawarta pomiędzy Sprzedającym, a Zamawiającym z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość;
- Konto Zamawiającego -narzędzie dostępne w systemie Apteki internetowej po wprowadzeniu adresu e-mail i Hasła, umożliwiające m.in. śledzenie na stronie Apteki internetowej etapów realizacji Zamówienia, przeglądanie historii Zamówień, edycję danych Zamawiającego oraz zmianę Hasła, itp.;
- Login –adres e-mail wskazany przez Użytkownikapodczas rejestracji w Aptece internetowej, wymagany wraz z Hasłem do założenia Konta Zamawiającego;
- Hasło -ciąg znaków liter, cyfr lub innych wybranych przez Użytkownika podczas rejestracji Konta Zamawiającego, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Zamawiającego;
- Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedającym czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją zawartą w art. 22 (1) Kodeksu cywilnego;
- Konsument-Przedsiębiorca - osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca Umowę sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Kodeks cywilny - ustawa z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 1740. z późn. zm.);
- Ustawa konsumencka – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta ( jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 287. z późn. zm.);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną - ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 344. z późn. zm.);
- Prawo farmaceutyczne - ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t. jedn. Dz. U. 2022, poz. 2301. z późn. zm.);
- Rozporządzenie w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych – Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2015 r. w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych (Dz. U. z 2015 r. poz. 481.);
- Kodeks dobrych praktyk - zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku (t. jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2070. z późn. zm.);
- Regulamin - niniejszy regulamin Apteki internetowej.
ROZDZIAŁ II - POSTANOWIENIA OGÓLNE:
- Złożenie Zamówienia na Produkty oferowane przez Aptekę internetową i realizacja Zamówień odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Liczba oferowanych Produktów objętych promocją lub podlegających wyprzedaży jest ograniczona. Realizacja Zamówień na takie Produkty odbywa się w kolejności, w jakiej zostały one złożone przez Zamawiających, aż do wyczerpania zapasów.
- Informacje podane w Aptece internetowej (w szczególności dotyczące Cen Produktów) nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, stanowią one jedynie zaproszenie do składania ofert określone w art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Wszystkie podane na stronie Apteki internetowej Ceny są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Informacje podane w opisach Produktów mają wyłącznie charakter informacyjny i identyfikacyjny, służą wyłącznie celom poglądowym i nie stanowią reklamy w rozumieniu art. 52 i n. Prawa farmaceutycznego. Informacje publikowane na stronie Apteki internetowej nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści tam zawarte nie mogą być traktowane jako specjalistyczne informacje i porady medyczne lub farmaceutyczne, ani jako forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie zastępują badań lekarskich ani konsultacji z lekarzem. Przed użyciem danego Produktu, Zamawiający zobowiązany jest zapoznać się z treścią ulotki dołączonej do Produktu zawierającą przeciwwskazania, informacje dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź też skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu lub zdrowiu.
- Sprzedający za pomocą Apteki internetowej nie prowadzi sprzedaży produktów leczniczych, suplementów diety i innych produktów określonych w art. 72 ust. 5 w związku z art. 87 ust. 2 pkt. 1 Prawa farmaceutycznego, przedsiębiorcom prowadzącym apteki i hurtownie farmaceutyczne.
- Wszystkie Produkty oferowane w Aptece internetowej są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych i legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Prezentowane w Aptece internetowej opakowania Produktów mają wyłącznie charakter informacyjny. W zależności od aktualnie oferowanych przez producenta Produktów opakowań, mogą się one różnić od umieszczonych na stronie internetowej Apteki Internetowej.
- Oferta cenowa Produktów w Aptece internetowej może się różnić od oferty apteki ogólnodostępnej.
- Wszystkie użyte w Aptece internetowej nazwy produktów, marek, znaki graficzne są własnością firm właścicieli tych marek produktów i znaków graficznych.
- Zabronione jest wykorzystywanie Apteki internetowej przez Użytkowników do przesyłania niezamówionej informacji handlowej, tzw. spamu w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wykorzystywania Apteki internetowej w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedającego.
- W celu korzystania z Apteki internetowej Użytkownik powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia końcowego z dostępem do Internetu i poczty elektronicznej. Korzystanie z Apteki internetowej jest możliwe dla Użytkownika dysponującego następującym wyposażeniem:
- komputer PC lub inne urządzenie z dostępem do Internetu, np. smartfon, tablet;
- dostęp do Internetu;
- przeglądarka internetowa, np. Firefox, Internet Explorer lub Google Chrome lub inna, z włączona obsługą skryptu Java oraz plików cookies;
- aktywne konto e-mail,
- włączona obsługa niezbędnych plików cookies.
- Bezpośredni kontakt ze Sprzedającym jest możliwy telefonicznie, mailowo lub poprzez formularz kontaktowy dostępny w zakładce Kontakt na stronie Apteki internetowej. Konsultacja z farmaceutą możliwa jest codziennie w Dni robocze w godzinach 8:00-16:00 pod nr tel. + 48 789 955 244. Wszelkie dane kontaktowe Sprzedającego podane są w niniejszym Regulaminie oraz w Aptece internetowej. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość wskazanych w niniejszym ustępie.
- Sprzedający informuje, że w zakresie Kodeksu dobry praktyk stosuje Kodeks Etyki Aptekarza RP, którego szczegółowa treść dostępna jest pod adresem: http://www.nia.org.pl/kodeks-etyki/
ROZDZIAŁ III - USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
- Usługi świadczone drogą elektroniczną na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu Zamawiającym dokonywania zakupów Produktów w Aptece internetowej w szczególności z wykorzystaniem Konta Zamawiającego, a także na udostępnieniu usługi otrzymywania drogą mailową informacji od Sprzedającego (newsletter), usługi „Do ulubionych”, „Dodaj opinię”, przypomnienie Hasła do Konta Zamawiającego oraz udostępnieniu wyszukiwarki Produktów w Aptece internetowej. Usługi te są świadczone 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu i są nieodpłatne dla Użytkowników.
- Korzystanie z usługi Konta Zamawiającego wymaga dokonania przez Użytkownika rejestracji i podania danych osobowych: imię i nazwisko, adres, telefon kontaktowy, ewentualnie inny adres dostawy, adres email będący jednocześnie Loginem oraz ustalenia Hasła. Na adres e-mail Użytkownika wskazany w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość z prośbą o potwierdzenie chęci dokonania rejestracji. Z chwilą potwierdzenia rejestracji Konta Zamawiającego dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta Zamawiającego pomiędzy Użytkownikiem, a Sprzedającym na warunkach określonych w Regulaminie.
- Rejestracja Konta Zamawiającego jest bezpłatna i dobrowolna. Login i Hasło mają charakter poufny. Zamawiający korzystający z Loginu i Hasła proszony jest o zachowanie tych informacji w poufności. Hasło nie jest znane Sprzedającemu.
- Każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno Konto Zamawiającego w Aptece internetowej. Konto Zamawiającego jest niezbywalne, Użytkownikowi nie wolno korzystać z Konta Zamawiającego innych Użytkowników oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta Zamawiającego, w tym Loginu i Hasła dostępu do Konta Zamawiającego.
- Korzystanie z usługi newslettera możliwe jest przez każdego Użytkownika, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej w odpowiednie pole udostępnione przez Sprzedającego na stronie Apteki internetowej, lub też odhaczy stosowny check-box w trakcie rejestracji Konta Zamawiającego lub składania Zamówienia. Użytkownik otrzymuje wiadomość na wskazany email z potwierdzeniem subskrypcji newslettera. Z chwilą przesłania takiego potwierdzenia do Użytkownika zostaje zawarta umowa o świadczenie usług drogą pomiędzy Użytkownikiem, a Sprzedającym na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługa „Do ulubionych” polega na umożliwieniu Użytkownikowi zapamiętania Produktu jako ulubionego w systemie Apteki internetowej, po to by przy kolejnych wizytach w Aptece internetowej nie było potrzeby jego ponownego wyszukiwania.
- Usługa „Dodaj opinię” umożliwia Użytkownikowi na zamieszczenie subiektywnej opinii o Produkcie na Stronie Produktu, wraz z jego oceną w pięciogwiazdkowej skali. Opinia jest widoczna na Stronie Produktu po jej akceptacji przez Sprzedającego. Użytkownik nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia od Sprzedającego, ani innych korzyści za skorzystanie z tej usługi. Sprzedający nie weryfikuje pochodzenia opinii od klienta Apteki internetowej.
- Usługa przypomnienia Hasła do Konta Zamawiającego polega na przesłaniu Użytkownikowi, który dokonał rejestracji Konta Zamawiającego, na wskazany podczas rejestracji Konta Zamawiającego adres e-mail linka, który umożliwi Użytkownikowi utworzenie nowego hasła do Konta Zamawiającego.
- Sprzedający udostępnia w Aptece internetowej wyszukiwarkę umożliwiającą po wpisaniu pełnej nazwy lub fragmentu nazwy Produktu jego szybkie wyszukanie w Aptece internetowej.
- Każdy z Użytkowników ponosi odpowiedzialność za zamieszczane i udostępniane przez siebie treści poprzez korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedającego.
- Użytkownicy nie mogą udostępniać i zamieszczać treści, które mogłyby w jakikolwiek sposób naruszać dobra osobiste osób trzecich, czy Sprzedającego, czy też naruszać jakiekolwiek inne prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, tajemnicę przedsiębiorstwa. Zabronione jest także zamieszczanie przez Użytkowników jakichkolwiek treści o charakterze obraźliwym, naruszających dobre obyczaje, przepisy prawne lub normy społeczne, czy też treści zawierające jakiekolwiek dane osobowe osób trzecich bez ich zgody, a także treści o charakterze reklamowym.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedającego w zakresie Konta Zamawiającego, newslettera i pozostałych usług opisanych w niniejszym Regulaminie, zawierana jest na czas nieoznaczony. Użytkownik może w każdym czasie nieodpłatnie wypowiedzieć tę umowę. Wypowiedzenie umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez którąkolwiek ze stron, pozostaje to bez wpływu na wykonanie już zawartych Umów sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.
- Zamieszczając i/lub udostępniając treści poprzez oferowane przez Sprzedającego nieodpłatne usługi, o których mowa w niniejszym Regulaminie, Użytkownik dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania wprowadzanych treści. W razie jakichkolwiek wątpliwości przyjąć należy, że Sprzedający jedynie zapewnia Użytkownikom odpowiednie zasoby informatyczne do udostępniania i rozpowszechniania treści, jednak treści tych nie należy utożsamiać z poglądami Sprzedającego. Każdy z Użytkowników ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie treści poprzez korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedającego.
- Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczeniu usług drogą elektroniczną z 14-dniowym terminem wypowiedzenia, jeśli:
- cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Apteki internetowej,
b. działalność Użytkownika jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,
- Sprzedający otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych Zamawiającego lub związanej z nimi działalności,
- Użytkownik dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych,
- Użytkownik, w rażący lub uporczywy sposób, narusza postanowienia Regulaminu
- podane przez Zamawiającego dane adresowe budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności lub zgodności z prawdą, a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane działanie Apteki internetowej. W przypadku, gdy usługi oferowane przez Sprzedającego wskazane w niniejszym rozdziale np. są z nim niezgodne, nie działają prawidłowo, Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Użytkownicy proszeni są o składanie reklamacji w formie elektronicznej na adres e-mail: zamowienia@lekizsieci.pl Użytkownicy proszeni są także, w celu usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji, o wskazywanie swoich danych osobowych, nr tel. kontaktowego lub e-mail oraz do opisania zgłaszanych zastrzeżeń
- Reklamacje związane z usługami świadczonymi drogą elektroniczną przez Sprzedającego rozpatrywane są w terminie do 30 dni od złożenia stosownej reklamacji, ale jeśli reklamacja zostanie złożona przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę – termin na jej rozpatrzenie wynosi 14 od złożenia reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Użytkownik zostanie poinformowany przez Sprzedającego.
ROZDZIAŁ IV - ZAMÓWIENIE I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY:
- Dokonując Zamówienia, Użytkownik może, ale nie musi zarejestrować się w Aptece internetowej i utworzyć Konto Zamawiającego. Dokonywanie Zamówień w Aptece internetowej jest możliwe 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak Sprzedający realizuje Zamówienia jedynie w Dni robocze.
- W celu złożenia Zamówienia w Aptece internetowej Zamawiający proszony jest o dokonanie następujących czynności:
- dokonanie wyboru Produktu, który ma być zakupiony, wybór ilości zamawianego Produktu, ewentualnych innych właściwości Produktu, o ile takie są udostępnione na Stronie Produktu (np. gramatury opakowania, smaku), a następnie kliknięcie w przycisk „Do koszyka”, zaś po wybraniu wszystkich zamawianych Produktów należy kliknąć ikonę koszyka w prawym górnym roku w Aptece internetowej lub przycisk „Przejdź do koszyka” i potem w celu złożenia Zamówienia - przycisk „Przejdź do zamówienia”;
- następnie Użytkownik powinien wybrać sposób dostawy, sposób płatności, a potem albo podać Login i Hasło i zalogować się na Konto Zamawiającego, albo podając wymagane dane osobowe zarejestrować Konto Zamawiającego, albo jednorazowo podać dane osobowe niezbędne dla realizacji Zamówienia bez rejestracji Konta Zamawiającego (Kupuję bez rejestracji);
- następnie należy wybrać rodzaj dokumentu sprzedaży (paragon lub faktura VAT), ewentualnie wpisać dane do faktury, potwierdzić pełnoletniość i zapoznanie się z Regulaminem, wpisać ewentualne uwagi skierowane do Sprzedającego, a następnie kliknąć w przycisk „Przejdź do podsumowania”;
- po weryfikacji danych i informacji wprowadzonych przez Zamawiającego w celu złożenia Zamówienia kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”.
- Wysłanie Zamówienia przez Zamawiającego stanowi ofertę Zamawiającego złożoną Sprzedającemu co do zawarcia Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
- Zamawiający otrzymuje od Sprzedającego:
- potwierdzenie otrzymania Zamówienia tj. wiadomość mailową o temacie „Dziękujemy za złożenie zamówienia” automatycznie generowana wiadomość e-mail zawierająca numer i datę Zamówienia, dane Zamawiającego, opis Produktu (lub odnośnik do opisu na Stronie Produktu w Aptece internetowej), cenę i inne informacje;
- potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży, tj. wiadomość o temacie „Zamówienie w trakcie realizacji” na wskazany przez Zamawiającego w Zamówieniu adres poczty e-mail. Potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży wysyłane jest po zweryfikowaniu Zamówienia przez Sprzedającego i jego przyjęciu do realizacji. Z chwilą otrzymania ww. potwierdzenia dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży zawierana jest w j. polskim. Warunkiem realizacji Zamówienia jest podanie przez Zamawiającego danych osobowych zgodnie z postanowieniami §2. Rozporządzenia w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych.
- Sprzedający nie określa minimalnej wartości Zamówienia w Aptece internetowej.
- Treści Umów sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Apteki internetowej są przechowywane przez system informatyczny Apteki internetowej maksymalnie przez okres 3 miesięcy od daty zawarcia każdej z Umów sprzedaży, a treść tych umów jest udostępniana wyłącznie stronom Umowy sprzedaży. Każdy Zamawiający, po zalogowaniu do Konta Zamawiającego, ma dostęp do wszystkim swoich Umów sprzedaży zawartych poprzez stronę Apteki internetowej przez okres ich przechowywania w systemie informatycznym określonym w zdaniu pierwszym. W razie braku Konta Zamawiającego treści Umów sprzedaży zawieranych przy wykorzystaniu Apteki internetowej są przechowywane przez system informatyczny Apteki internetowej do upływu okresu odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę, jednak nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od zawarcia Umowy sprzedaży.
- Apteka internetowa ma prawo odmowy realizacji Zamówienia i tym samym sprzedaży Produktów, o których mowa w części I ust. 6. Regulaminu w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że taki produkt może być wprowadzony do dalszego, niezgodnego z prawem obrotu, albo gdy sprzedaż Produktu stanowiłaby naruszenie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie sprzedaży detalicznej produktów leczniczych i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
- Sprzedający informuje o ograniczeniu katalog produktów leczniczych zbywanych do podmiotów nieprowadzących działalności leczniczej. Zgodnie z postanowieniami art. 86a Prawa farmaceutycznego, Załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22.10.2010 r. w sprawie wykazu produktów leczniczych, które mogą być dopuszczone do obrotu w placówkach obrotu pozaaptecznego (Dz. U. 2010, poz.204) oraz Załącznikiem nr 2 do Rozporządzania Ministra Zdrowia z dnia 2 lutego 2009 r. w sprawie kryteriów klasyfikacji produktów leczniczych, które mogą być dopuszczone do obrotu w placówkach obrotu pozaaptecznego oraz punktach aptecznych (Dz. U. 2009, poz. 2415), jeżeli Zamawiającymi są podmioty nie wykonujące działalności leczniczej i nie będące uprawnionymi do prowadzenia obrotu produktami leczniczymi (m. in. szkoły, przedszkola, domy pomocy społecznej, domy dziecka, fundacje), Sprzedający może sprzedawać WYŁĄCZNIE OKREŚLONE (znajdujące się w wykazie leków dopuszczonych do obrotu pozaaptecznego stanowiącym Załącznik nr 3 do pierwszego ze wskazanych rozporządzeń), opakowania niektórych Produktów będących produktami leczniczym, a nie wszystkie Produkty oferowane w Aptece internetowej z daną substancją czynną.
- Co do poszczególnych Produktów może zostać wprowadzony limit ilości opakowań Produktu możliwych do Zamówienia. W przypadku powzięcia przez Sprzedającego uzasadnionego podejrzenia, że Zamawiający składa Zamówienia na Produkty w ilościach przekraczających jego własne potrzeby lub w złożonym Zamówieniu znajdują się Produkty, których łączne zastosowanie może powodować interakcje niebezpieczne dla zdrowia pacjenta, Sprzedający może czasowo zawiesić Konto Zamawiającego uniemożliwiając Zamawiającemu dalsze dokonywanie Zamówień. O każdym takim przypadku Zamawiający zostanie powiadomiony drogą mailową lub telefonicznie.
ROZDZIAŁ V- FORMY PŁATNOŚCI, KOSZTY DOSTAWY:
- Dostępnymi w Aptece internetowej formami płatności są:
- przedpłata na konto Sprzedającego tradycyjnym przelewem bankowym. Należności za zamówione Produkty wraz z kosztami dostawy należy uiszczać na numer konta w PLN: 54 1090 2590 0000 0001 2265 2421. Zamawiający proszony jest o wpisanie w tytule przelewu numeru Zamówienia z Apteki internetowej otrzymanego w e-mailu potwierdzającym Zamówienie. Dokonanie wpłaty w niepoprawnej kwocie może znacznie wydłużyć termin realizacji Zamówienia,
- przedpłata za pomocą płatności elektronicznych PayU, także przy użyciu Blik oraz kart kredytowych (obsługiwane karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro);
- płatność „za pobraniem”, tj. gotówką przy odbiorze Zamówienia od kuriera, listonosza (ta forma płatności może wiązać się dla Użytkownika z dodatkową opłatą).
- Płatności elektroniczne za pomocą PayU realizowane są w ten sposób, że Zamawiający dokonujący płatności za Zamówienie zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego. Po zalogowaniu się, Zamawiający otrzymuje gotowy do zaakceptowania formularz przelewu z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi Sprzedającego. Po zaakceptowaniu przelewu, Zamawiający zostaje z powrotem przekierowany do Apteki internetowej. Płatności za pomocą systemu płatności internetowych PayU obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem UKNF IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000,00 PLN, w całości opłaconym, posiadająca NIP: 7792308495, REGON 300523444. Dane osobowe Zamawiającego przekazywane są za pomocą systemu płatności internetowych spółce PayU S.A., która to spółka jest ich administratorem danych osobowych. Więcej informacji o tym sposobie płatności na stronie: https://poland.payu.com
- W razie wyboru przedpłaty jako formy płatności, - Sprzedający oczekuje na opłacenie Zamówienia przez 5 Dni roboczych od zawarcia Umowy sprzedaży. W wypadku niewywiązania się przez Zamawiającego z obowiązku zapłaty za Zamówienie w terminie, o którym mowa zdaniu poprzednim - Zamówienie zostanie anulowane, a Sprzedający poinformuje o tym Zamawiającego wysyłając mu stosowną informację na adres e-mail.
- Czas rozpoczęcia realizacji Zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy Sprzedającego podany w potwierdzeniu Zamówienia (w razie płatności tradycyjnym przelewem) lub też z momentem uzyskania przez Sprzedającego informacji o dokonaniu płatności elektronicznej, lub też z momentem zawarcia Umowy sprzedaży (w razie wyboru płatności za pobraniem).
- Zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej realizowane są za pośrednictwem firmy kurierskiej, Poczty Polskiej, lub do wybranego przez Zamawiającego paczkomatu Inpost. Koszty i sposoby dostawy wskazane są szczegółowo w zakładce Dostawa.
- Koszty dostawy podawane są także każdorazowo przy wyborze metody dostawy przez Zamawiającego podczas dokonywania przez niego Zamówienia. Całkowity koszt dostawy Produktów (tj. Cena Produktów wraz z kosztami wybranej metody dostawy Zamówienia i ewentualnymi kosztami dodatkowymi, na poniesienie których Zamawiający wyraził zgodę) widoczne są dla Zamawiającego w panelu Zamówienia przed złożeniem Zamówienia oraz w mailu potwierdzającym Zamówienie.
- Zamówienia na kwotę powyżej 300 zł (do kwoty tej nie jest wliczany koszt dostawy) realizowane są wybraną przez Zamawiającego metodą na adres dostawy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bezpłatnie dla Zamawiającego, co oznacza, że koszt dostawy za takie Zamówienia pokrywa Sprzedający.
ROZDZIAŁ VI - REALIZACJA ZAMÓWIENIA:
- Apteka internetowa realizuje Zamówienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz za granicę. W razie wskazania adresu dostawy poza terytorium Polski, Zamawiający proszony jest o niezwłoczny kontakt ze Sprzedającym w celu ustalenia indywidualnych warunków Umowy sprzedaży, w szczególności kosztów dostawy.
- Dla danego Zamówienia wiążąca jest Cena z momentu złożenia Zamówienia.
- Przewidywany czas realizacji Zamówienia jest to czas, który upływa od przyjęcia Zamówienia do realizacji do chwili wysłania zamówionych Produktów, przy czym uwzględniane są tu tylko Dni robocze. Termin otrzymania przesyłki = czas realizacji + przewidywany czas dostawy.
- Zamówione Produkty wysyłane są z reguły w ciągu 2 Dni roboczych, maksymalnie do 5 Dni roboczych, liczonych po zaksięgowaniu należnej zapłaty za Zamówienie na koncie w przypadku przedpłaty na konto Sprzedającego, albo od uzyskania przez Sprzedającego informacji o dokonaniu płatności elektrycznej, albo od dnia zawarcia Umowy sprzedaży w przypadku wyboru płatności gotówką „za pobraniem”.
- Realizacja Zamówienia jest uzależniona od stopnia wyczerpania zapasów Produktów w magazynie lub u dostawców Sprzedającego, dlatego w przypadku braku dostępnego do wysyłki Produktu, Zamawiający zostanie o tym niezwłocznie poinformowany, i ma wówczas prawo do rezygnacji z całości Zamówienia, bądź rezygnacji z Produktu, którego brakuje, bądź do wyrażenia zgody na wydłużenie realizacji Zamówienia, lub też wyrażenia zgody na zamianę brakującego Produktu na podobny o zbliżonych właściwościach i Cenie.
- Zamawiający zobowiązuje się do odbioru zamówionych Produktów i/lub zapłaty oznaczonej przez Sprzedającego Ceny wraz z kosztami dostawy zamówionych Produktów i kosztami ewentualnych usług dodatkowych wybranych przez Zamawiającego.
- Po dostawie Produktów przez firmę kurierską, listonosza, odebraniu Zamówienia z paczkomatu- Zamawiający proszony jest o sprawdzenie, najlepiej jeszcze w obecności dostawcy, czy przesyłka nie posiada uszkodzenia wynikłego z transportu, czy jest nienaruszona, zgodna z Zamówieniem. Weryfikacja przesyłki to bezpłatna usługa, gwarantująca najwyższą jakość usług. W razie stwierdzenia uszkodzenia opakowania przesyłki, niekompletności lub niezgodności przesyłki z Zamówieniem, Zamawiający proszony jest o spisanie protokołu szkodowego oraz niezwłoczne zgłoszenie tego faktu do Sprzedającego.
- Na każdy sprzedany Produkt wystawiany paragon fiskalny lub faktura VAT, o ile Zamawiający wyraził takie życzenie na otrzymanie faktury i wskazał w treści Zamówienia informacje niezbędnej do jej wystawienia. Dokument sprzedaży stanowi pisemne potwierdzenie treści złożonego Zamówienia. Od stycznia 2020 roku Konsument otrzyma fakturę VAT jedynie wówczas, jeśli zażąda tego podczas składania Zamówienia i poda wówczas niezbędne dane do jej wystawienia. Dokument sprzedaży stanowi pisemne potwierdzenie treści złożonego Zamówienia.
- Sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia Produktów bez wad, z wyłączeniem ewentualnych wad wskazanych w ofercie sprzedaży na poszczególnych Stronach Produktów w Aptece internetowej.
- Zamawiający jest na bieżąco informowany o zmianie statusu Zamówienia drogą mailową.
- Wyroby medyczne oraz produkty lecznicze nie są wysyłane do automatów paczkowych. Ze względu na brak możliwości zablokowania tej formy dostawy dla niektórych przewoźników, w przypadku wyboru tej formy dostawy w ramach usługi dostawy do punktu zamówienie zostanie anulowane, a w przypadku już dokonanej zapłaty, środki pieniężne zostaną zwrócone Kupującemu.
- Klient składając zamówienie na wyroby medyczne oraz produkty lecznicze, oświadcza, że w przypadku gdy przewoźnik będzie udostępniał możliwość przekierowania paczki do innego punktu odbioru, nie będzie samodzielnie zmieniał punktu odbioru przesyłki na automat paczkowy, oraz jest świadomy ryzyk związanych z przechowywaniem produktów w niedozwolonych warunkach temperaturowych. W przypadku gdy Kupujący nie zastosuje się do tego postanowienia, reklamacje wynikające ze złego przechowywania produktów nie będą uwzględniane przez Sprzedającego.
ROZDZIAŁVII - PRAWO KONSUMENTA ORAZ KONSUMENTA-PRZEDSIĘBIORCY DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY:
- Zgodnie z art. 27. Ustawy konsumenckiej, Sprzedający informuje o prawie Konsumenta oraz Konsumenta-Przedsiębiorcy do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży należy poinformować Sprzedającego o decyzji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład w postaci pisma wysłanego listownie lub pocztą elektroniczną). Jeżeli Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca skorzysta z formy wysyłki oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży pocztą elektroniczną, Sprzedający prześle mu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).
- Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca może także skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży, wystarczy, aby wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- Skutki odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedający zwraca Konsumentowi lub Konsumentowi-Przedsiębiorcy wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowani o decyzji Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Zwrotu płatności Sprzedający dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem należności. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktów lub do czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwracane Produkty Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca proszony jest odesłać lub przekazać na następujący adres Sprzedającego: Apteka Bałtycka Michalina Sokołowska, 80-177 Gdańsk ul. Kalinowa 11, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Konsument będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktów. Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca proszony jest o należyte zabezpieczenie zwracanego Produktu na czas transportu do Sprzedającego.
- Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktów wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
- Zgodnie z postanowienia art. 38. ust. 1. pkt. 5) Ustawy konsumenckiej, Konsumentowi oraz Konsumentowi-Przedsiębiorcy nie przysługuje prawo do odstąpienia w odniesieniu do Umowy sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia, a także w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. kremy, jałowe materiały opatrunkowe).
- Jednocześnie na podstawie § 3. ust. 8. Rozporządzenia w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych, Sprzedający informuje, że Ustawa konsumencka, w szczególności prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, nie ma zastosowania do wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza. Jako „produkt leczniczy” należy rozumieć, zgodnie z art. 2. pkt. 32) Prawa farmaceutycznego, substancję lub mieszaninę substancji, przedstawianą jako posiadającą właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawaną w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne.
- Produkt leczniczy lub wyrób medyczny może być, zgodnie z art. 96 ust. 6 Prawa farmaceutycznego, zwracany wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego jego wydania.
ROZDZIAŁ VIII - REKLAMACJE:
- Sprzedający ponosi względem Konsumentów oraz Konsumentów-Przedsiębiorców odpowiedzialność za niezgodność Produktu z Umową sprzedaży na zasadach wskazanych w przepisach Ustawy konsumenckiej, zaś w przypadku pozostałych Zamawiających – odpowiedzialność za wady Produktu, zgodnie z zasadami odpowiedzialności wskazanymi w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 576 Kodeksu cywilnego.
- Jeżeli nabywcą Produktu nie jest Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
- W przypadku stwierdzenia wad Produktu/niezgodności Produktu z Umową sprzedaży, Zamawiający może złożyć reklamację do Sprzedającego, przesyłając ją drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej: zamówienia@pl lub pisemnie wysyłając ją na adres: Apteka Bałtycka Michalina Sokołowska, 80-177 Gdańsk ul. Kalinowa 11.
- W przypadku Produktów, do których załączony jest dokument gwarancyjny, Zamawiający może także skorzystać z gwarancji i w tym celu zwrócić się bezpośrednio do producenta Produktu lub do punktu serwisowego wskazanego w dokumencie gwarancji, wówczas gwarancji na Produkty udziela ich producent. W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że nie udziela gwarancji na Produkty w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego, a jedynie przekazuje oświadczenia gwarancyjne producentów Produktów. Warunki gwarancji zawarte są w dokumencie gwarancyjnym dołączanym do Produktu.
- Zamawiający reklamujący Produkt do Sprzedającego proszony jest, w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących danych: imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania, nr Zamówienia, adres e-mail oraz o dokładnie opisanie wady Produktu/niezgodności Produktu z Umową sprzedaży i żądania reklamującego zgodnie z wynikającymi z odpowiedzialności Sprzedającego z tytułu rękojmi (naprawa lub wymiana na nowy, obniżenie Ceny Produktu, odstąpienie od Umowy sprzedaży w razie istotnej wady Produktu/istotnej niezgodności Produktu z Umową sprzedaży). Składając reklamację Zamawiający proszony jest także o załączenie kopii dowodu zakupu (np. kopii paragonu lub faktury VAT).
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedającego.
- Sprzedający informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823).W razie nie uznania reklamacji przez Sprzedającego, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o interwencję do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gdańsku, ul. Marii Konopnickiej 4, 80-240 Gdańsk https://ihgd.pl email: sekretariat@ihgd.pl Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej urzędu oraz na stronie uokik.gov.plw zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich” i „Ważne adresy”. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że uprawnienia opisane w niniejszym ustępie 7. nie przysługują Zamawiającemu, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.
ROZDZIAŁ IX - DANE OSOBOWE:
- Użytkownik dokonując Zamówienia w Aptece internetowej bez rejestracji Konta Zamawiającego, i/lub rejestrując Konto Zamawiającego, i/lub korzystając z usług świadczonych przez Sprzedającego drogą elektroniczną, opisanych szczegółowo w Rozdziale III, i/lub kontaktując się ze Sprzedającym (mailowo, telefonicznie lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Aptece internetowej), i/lub zapisując się do subskrypcji newslettera - przekazuje Sprzedającemu swoje dane osobowe (imię i nazwisko, adres, adres email, nr telefonu, ewentualnie nazwa firmy, adres prowadzenia działalności, NIP, adres IP komputera, z którego korzysta Użytkownik podczas korzystania z Apteki internetowej).
- W przypadku dokonania Zamówienia bez rejestracji Konta Zamawiającego, i/lub kontaktu ze Sprzedającym, i/lub korzystania z pozostałych usług świadczonych przez Sprzedającego drogą elektroniczną (bez newslettera) - podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wykonanie Umowy sprzedaży/umowy o świadczenie wybranych przez Użytkownika usług drogą elektroniczną, i/lub podejmowanie czynności zmierzających do zawarcia Umowy sprzedaży/umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, kontaktu z Użytkownikiem, na podstawie żądania Użytkownika, zgodnie z postanowieniami art. 6. ust. 1. lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej „Rozporządzeniem RODO”). W przypadku rejestracji Konta Zamawiającego, i/lub subskrypcji newslettera - podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda Użytkownika, zgodnie z postanowieniami art. 6. ust. 1. lit. a) Rozporządzenia RODO.
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedający. Podanie danych osobowych w każdej z sytuacji wskazanych w pkt. 1. jest dobrowolne, lecz niezbędne dla potrzeb realizacji celu, dla którego dane zostały pozyskane. Dane osobowe udostępnione Sprzedającemu nie będą przekazywane podmiotom trzecim, innym niż wskazane w Regulaminie (np. firmom dostarczającym Produkty, bankom, firmie obsługujące system płatności elektronicznych, firmie księgowej), w innym celu niż wskazane w Regulaminie, bez uzyskania uprzedniej odrębnej zgody Użytkownika. Dane Zamawiających mogą być udostępniane jedynie uprawnionym do tego podmiotom, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, np. Państwowej Inspekcji Handlowej, organom ścigania, na ich żądanie. Dane Użytkownika nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie podlegają profilowaniu.
- Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych, w tym praw Użytkownika znajduje się w Polityce prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu.
ROZDZIAŁ X - POZOSTAŁE POSTANOWIENIA:
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Rozporządzenia RODO, a w odniesieniu do Konsumentów oraz Konsumentów-Przedsiębiorców również Ustawy konsumenckiej.
- W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza, ani nie wyłącza uprawnień Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcy, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa.
- Sprzedający jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, zmiana zasad funkcjonowania Apteki internetowej). W przypadku wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu, Użytkownik zostanie powiadomiony z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian (odpowiednia informacja o zmianach w Regulaminie zostanie umieszczona na stronie Apteki internetowej, a Użytkownicy posiadający Konto Zamawiającego lub subskrybujący newsletter otrzymają informację o zmianie Regulaminu drogą mailową.) W razie braku akceptacji zmienionego Regulaminu, Użytkownik ma prawo do rezygnacji z korzystania z Apteki internetowej i wypowiedzenia umowy o świadczenie usług. Nie wyłącza to, ani nie ogranicza prawa Użytkownika do rezygnacji z korzystania z Apteki internetowej w każdym czasie.
- Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Apteki internetowej.
- Postanowienia Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.
Gdańsk, dnia 4 kwietnia 2023 roku.
Załącznik nr 1 – wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Konsumenta lub Konsumenta-Przedsiębiorcę.
Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od Umowy sprzedaży
…………………………………………….
Imię i nazwisko Konsumenta/dane Konsumenta-Przedsiębiorcy
…………………………………………….
adres zamieszkania/adres siedziby Konsumenta-Przedsiębiorcy
…………………………………………….
telefon kontaktowy
…………………………………………….
e-mail
…………………………………………….
nr zamówienia oraz nr paragonu/faktury
Apteka Bałtycka ul. Kalinowa 11, 80-177 Gdańsk
z dopiskiem „odstąpienie od umowy lekiwsieci.pl ”
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Działając zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 31.05.2014 roku o prawach konsumenta, niniejszym oświadczam, że odstępuję od umowy sprzedaży następujących Produktów ………………………………………………………………………………………………
Umowa sprzedaży została zawarta z Apteka Bałtycka Michalina Sokołowska w dniu ……… roku, a odbiór przeze mnie Produktów nastąpił w dniu ………………………… roku.
Proszę o zwrot środków na następujący rachunek bankowy: ………………………………………
………………………………
Data i podpis odstępującego od Umowy sprzedaży (tylko jeśli dokument będzie wysłany do Sprzedającego w wersji papierowej)